YA ALLAH YA TUHANKU,KURNIAKANLAH KAMI DARI SISIMU ZURIAT KETURUNAN YG SOLEH DAN SOLEHAH,SESUNGGUHNYA ENGKAULAH DZAT YG MAHA MENGABULKAN DOA..AAMIIN3X

Selasa, 26 Mac 2013

..moga Allah permudahkan...

Assalamualaikum...Alhamdullah....mama telahpun slesai menghabiskan clomid yg doktor bagi buat cycle kali ni...start makan masa CD4 ....tpi yg buat mama hairan hari ni dh masuk CD12 ,tpi miss P tiada tanda2 pun nak kering....heeeemmm....biasa tu miss P tak pernah pulak smpai 9 hari.....hari ni dah 26 haribulan..dan law ikut perkiraan hari subur  ,ovulasi  trjadi pada 14 hari setelah tarikh haid pertama dn spatutnya hari "subur" mama jtuh pada 28 haribuln nnti....tpi kalau dah miss P tak nak kering...mcmmna lah nak berBD ,kan?.....Ya Allah....moga Engkau permudahkannya bagiku dan suamiku........


.....skarang ni pun mama asyik pening + asyik lapar je,mungkinkah ini pengaruh kesan dri clomid ataupun mmg hormon mama tak stabil??.....Ya  Allah,moga Engkau mmpermudahkannya bagi kami .dan berilah hasil pada usaha kami kali ini....aamiin3x ya rabbil alamin....






pic ni mama culik dri pacik google,hehehe,mudah2an ada reski kami bln ni dpat double line..aamiin3x 

















Isnin, 4 Mac 2013

...syaitan VS malaikat....

.perdebatan antara syaitan dan malaikat..ni kisah benar tau!!!!...

S- smpai bila ko nak menunggu mcm ni?....ni dh 9 thun dah ni.....

M- belum tba msanya..percayalah, Allah lbih tau bila waktunya yg sesuai akan tiba...

S-  tp tkkan ko mmpu nak sbar lg?..dah 9 thun .....uihh..lama tu...org lain skejap je dh ada....

M- alaahh...ada org yg lbih lma lg dri ko....ada yg smpai 15 thun...tpi tgk lah..skrg kesabaran mereka brbuah manis kan?....

S- tu org lain....tpi ko...ko kuat ke?

M- InsyaAllah ko kuat...buktinya smpai skrg ko msih ada keinginan utk trus berusaha,


S- lau setakat usaha je...tpi hasilnya tak ada jugak nak buat apa?...

M- usaha tu tngga kejayaan...lgipun Allah suka hmbanya yg berusaha...lgipun  sbelum ni ko dh bejaya kan...cuma saja pinjaman itu trlalu sngkat..tpi, InsyaAllah ada hikmahnya...

S-  ada hikmahnya?..eehhh...hikmah apanya law smpai skrg tiap kli teringatkan arwah anakmu air mata ko pasti mengalir...tu bukan hikmah namanya tu....itu sengsara@derita, ko tau tak?....

M- InsyaAllah setiap kesedihan  dan derita yg ko alami dlm menerima tkdir Allah tu adalah kafarah dosamu...hingga nnti ko kmbali kepadanya dlm keadaan suci...InsyaAllah....aamiin3x..

S- tpi...smpai bila ko akan berthan? ....prcayalah..ko dh tak mmpu   nak bersabar dh...

M- Allah tak akan menguji hmbanya diluar kemmpuan hmbanya.....

S-Allah tak syangkan ko..sbab tu lah dia bg ujian yg brat buat ko...

M- kan Allah dh nyatakan dln Al-Quran..ujiannya tnda dia syang..besyukurlah antara bnyak2 hmbanya yg lain..ko diberi keistimewaan dgn semua ujian ni..dan InsyaAllah dpat bonus dari syfaat mujahid syurga yg kini dijga nabi ibrahim di lngit ke-7....

S-syang lah sgt !!!(tgn ke bahu, mata ke atas)...apa ko dh lupa ke  betapa sedih dn sakitnya ko masa anakmu pergi tuk selama2nya?...

M- Alhamdulillah walaupun setiap inci kesedihan itu ko masih rasa hngga kni...namun Allah tlah menitipkan kesabaran dan kekuatan dibalik ujiannya untuk ko bukan?...dn yg pling hrus ko syukuri adalh ko msih diberi peluang tuk benafas di bumi Allah ni...

S- tpi ko pun mesti ada keinginan tuk rasa bahagia jugak kan?...mesti ko jeles tgk  kebahgiaan org lain yg dah ada anak...

M- tiada anak bukan penyebab tuk tidk bahagia...mmglah tiada anak mmbuatkan rumah tnggamu blum lngkap...tpi bukankah slama ni, walaupun hidup ber2 tpi hari2mu slalu terisi dgn senyuman dan snda gurau?...ckup mkn..ckup pkai...ada kediaman tmpat beteduh dri panan dn hujan..ada kerja ttap.kesihatan pun slalu baik...maka ko spatutnya bersyukurlah  dgn sgala nikmatnya yg lain..

S- ko tak tkut ke suami ko cri isteri lain law dia dh bosan  dgn penntiannya tuk brgelar ayah?...

M- jdoh tu ditngan tuhan, tgoklah brapa bnyak lelaki diluar sana yg dah bederet dah anaknya tpi msih kwin smpai 3 ke 4 org...anak tu bukan penentu suami tak kwin lain...yg pnting doakan sja moga jdoh ko dan suami ko berkekalan hingga ke hjung nyawa...

S- andai esok lusa ko meninggal dn ditakdirkn takde anak sebagai penyambung keturunanko...ko msih bleh redha ke?...

M- andai itulah tkdirmu..  pasti Allah tlah menyediakan yg lbh  baik sebagai imbalan doa2mu yg Dia tunda didunia..bukankah ko  juga tlah bersumpah bahwa ko redha Allah sebagai tuhanmu dan nabi muhammad sebagai rasulmu sejak dri dlm kndungan lgi...dan andai itulah yg tuhanmu inginkan untk ko...ko hrus redha!!!

Dan....bla..bla..bla... (terlalu panjang law mama  nak dicatat semua kat sni...silap2 bleh jdi novel )....

....mesti kwan2 ttcians yg lainnya pun  slalu mengalami situasi diatas spertimana mama kan?....hasutan dri syaitan yg sntiasa menghasut  dri supaya berputus asa dan kufur dri nikmat Allah..dan malaikat plak slalu memujuk dan mengingatkan kita betapa bnyaknya nikmat dri Allah yg tak trhitung tuk kita walaupun kita ni blum ada anak lgi....dan semoga kita sntisa trglong dri hmba2nya yg slalu bersyukur...menangis bila sedih tu boleh ..sbab kita  prempuan ni...lpas dh menangis tu bru lega
 skit perasaan tu kan...tpi yg tk blehnya ialah bila kita lrut dlm kesedihan smpai ptus asa dn ptus harapan pada Allah....jgn biarkan syaitan bertepuk tgn dgn kemenangannya menghasut kita...percaya dan yakinlah dgn jnji Allah...takdirnya adalah yg trbaik tuk kita...Allah tu kan maha mengetahui....

Ahad, 3 Mac 2013

.......pray 4 sabah....

.........................Assalamualaikum sahabat2 blogger yg mama sayangi semua......................
...............mama sebagai penduduk lahad datu mhon agar sahabat2 blogger lainnya supaya mendoakan keselamatan dan keamanan kami disni....bnyaknya versi2 berita yg keluar melalui pelbagai rangkaian  media membuatkan hati tmbah kecut apalagi disusulikan dengan berita 5 lgi anggota polis yg terkorban di sempoarna selepas terkorbannya 2 anggota VET69 di lahad datu.....Al-Fatihah buat semua perwira2 negara yg syahid....dan takziah buat seluruh keluarga mereka....

.............semoga keadaan akan secepatnya kembali seperti  sediakala.....dan tiada lagi yg akan menjadi korban....aamiin3x....please pray 4 us.... please pray 4 sabah.....